CEIP Sant Carles - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sant Carles s/n Sant Carles - 07850 - Tel/fax: 971335068 -Santa Eulària des Riu - Eivissa - (Illes Balears) ceipsantcarles@educaib.eu
Per dubtes i suggeriments: amartinez@ceipsantcarles.com


divendres, 17 de desembre del 2021

Setmana del 13 al 17 de desembre

Aquesta setmana l'hem començada amb assemblea de valors. En aquesta ocasió hem parlat sobre que la nostra escola ha rebut el guardó de centres ecoambientals per la gran feina que fan totes les aules en aquest àmbit. Hem gaudit de l'oportunitat d'anar a cercar aquest guardó com a representants de l'escola. S'han presentat voluntàries per anar quatre nenes de classe, però només podien anar dues, així que ho hem fet per sorteig. N'Astrid i na Chloe han estat les elegides. El dijous l'han recollit. En l'assemblea de divendres ens han explicat el que varen fer ahir. ENLLAÇ A LA NOTÍCIA  

D'innovamat hem iniciat un nou repte sobre GRAFOS que acabarem el darrer dilluns del trimestre. Hem dibuixat possibles rutes a un mapa i després hem cercat teories segons si els grafos poden tenir camins eulerians o no, és a dir, passar per totes les aristes sense repetir, i arribar a tots els vèrtexs.
"Un grafo es un conjunto de objetos llamados nodos o vértices, que pueden estar unidos (conectados) por líneas llamada aristas."



Aquesta setmana hem acabat les exposicions orals de català. Podeu veure aquí tots els enregistraments. Ha estat una experiència fantàstica que repetirem cada trimestre. Recordem que han estats avaluats per la mestra, per dos companyes o companyes, i hem fet una reflexió personal. Tot ha quedat reflectit a una rúbrica. 


A més a més aquesta setmana hem avançat amb tasques endarrerides: fitxes de liveworksheets, activitats sense entregar a classroom, dibuixos de plàstica (illa del tresor i bandera, i seqüència del stop motion). També hem dedicat moments a lectura i hem anat a la biblioteca de l'escola a renovar els nostres llibres de lectura personals. 


A més a més el divendres hem jugat un quizziz sobre el sistema nerviós. Algunes persones de classe han agafat premi de Classdojo en haver aconseguit arribar a 40 punts. 
Són premis sorpresa que guanyen en rascar el seu vale. Na Chloe ha gaudit del seu premi que ha estat rebre felicitacions de totes les persones de la classe amb aspectes positius que veiem en ella. 



AUTOAVALUACIONS. Com a tasca final de reflexió i autoavaluació, hem fet feina amb  rúbriques, qüestionaris sobre gustos i motivacions, i entrevistes personals. Aquesta feina ha estat molt enriquidora, i serà compartida amb la famílies. Els vostres fills i filles vos poden explicar millor de què tracta cada punt. També hi ha un apartat especial per a vosaltres, per a què pogueu participar en el procés d'avaluació. Se vos compartirà en la reunió de lliurament de l'informe. 
Aquesta novetat parteix de la formació que fa l'escola sobre avaluació. Volem canviar la mirada qualificadora de l'avaluació cap a una més qualitativa i fer partíceps als tres agents més importants: infant-família-escola. 



La propera setmana, el dimecres, organitzem la venda a l'escola. El dilluns colocarem les nostres manualitats d'hivern a l'entrada perquè l'escola les vegi i pugui decidir comprar-les el dimecres. A la nostra classe hem fet dues manualitats respectant al màxim l'ús de materials reutilitzats com la llana i el fieltre, i materials naturals com la corda d'espart i branques del bosc. Com ja sabeu, el mercadet no està obert a les famílies, es fa entre l'alumnat. Ells i elles han de portar diners si volen comprar alguna cosa i baixarem per torns a comprar. Les manualitats valen el que cadascú vulgui donar, és a dir, la voluntat. Si en sobren es treuran abans de les dues al pati perquè les famílies pogueu participar a la sortida i a l'exterior. 

Els deures d'aquest cap de setmana són més breus i els corregirem el dimarts. Tenim una fitxa de matemàtiques sobre geometria i una altra amb dues lectures una mica especials: es tracta de llegir una imatge, un gràfic, i l'altra va sobre identificar la idea de cada paràgraf.