El dimarts finalment varem poder anar d'excursió a la Cova de Can Marçà. Podeu veure totes les fotografies i algun vídeo enllaçat a la imatge.
Ens van explicar dades molt interessants i ens van mostrar per on entraven originalment els pirates i els contrabandistes a la cova.
També han afegit que si seguim amb un clima tan sec, probablement en uns centenars d'anys la cova tal i com la veiem no existirà ja que les estalactites i les estalagmites necessiten humitat per a que es conservin.
El dimecres varem participar al simulacre d'evaluació del centre. A la nostra classe hi havia una alumna compintxada amb la direcció i s'ha amagat al bany. Ens hem adonat i hem sortit en ordre i en silenci, exemple per altres classes. Una vegada al punt de trobada, ens hem despistat una mica, però hem comprovat que erem els 23 alumnes i les 2 mestres de classe.
Hem compartit els materials recuperats mitjançant una llista de materials, estris i instruccions per donar una segona vida a recursos que anirien a l'abocador. Les propostes en general han estat molt coherents i complint el requisit de ser objectes realment útils, i no de decoració o precindibles. Hem de recordar que una de les R és reduir, i si no necessitem alguna cosa, no cal fabricar-la o compar-la. Podeu veure l'àlbum amb les aportacions i alguna imatge dels productes.
Hem començat a estudiar la història d'Espanya mitjançant un vídeo resum del segle XIX, hem "agafat apunts" per primera vegada a classe, i ha anat força bé. Hem escrit el més important, hem subratllat, connectat idees... Hem posat les 5 més importants a "titulars".
En plàstica estem fent un dibuix en cartolina sobre la nostra illa del tresor i bandera pirata imaginades. Aquesta activitat la fem abans de començar a llegir el llibre de lectura colectiva d'una adaptació de "La isla del tesoro" de Robert Louis Stevenson.
També hem fet una prova de matemàtiques i hem seguit amb l'estudi del sistema nerviós (acabar esquema).
Per acabar la setmana hem omplert un qüestionari sobre intel·ligències múltiples per identificar quins són els nostres punts forts i els punts febles, i aprendre a localitzar allò que hem de potenciar i/o millorar.
- Acordar fer amiga i amic invisible a la classe pel dia 10 de desembre. Han de ser regals personals, hem de guardar la confidencialitat i el preu ha d'oscilar entre 2,5 i 5 euros.
- Explicar les dues manualitats dels tallers d'hivern (dia 9, les famílies poden venir en torns de 2).
- El dimecres 1 hem iniciat un calendari d'advent per marcar els dies que ens falten per a què arribin les vacances de Nadal. Cada dia tenim un passatemps o altra coseta nous.
- El dijous hem tornat a fer guardiola personal d'estalvi pel viatge.
Els deures del cap de setmana són importants perquè ens ajuden a investigar, pensar, agafar un hàbit de feina i practicar. Els que hem proposat aquesta setmana són:
- Lectura i activitats sobre el dia de la Constitució (per dimarts 7).
- 2 fulls d'activitats de matemàtiques (per divendres 10, el full està equivocat i posa 7).
Aquest divendres en Félix ens ha portat l'esmorzar per celebrar el seu aniversari! Moltes felicitats!!