CEIP Sant Carles - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sant Carles s/n Sant Carles - 07850 - Tel/fax: 971335068 -Santa Eulària des Riu - Eivissa - (Illes Balears) ceipsantcarles@educaib.eu
Per dubtes i suggeriments: amartinez@ceipsantcarles.com


dissabte, 27 de novembre del 2021

Setmana del 22 al 26 de novembre

Varem començar la setmana amb l'assemblea de valors, com sempre, tractàrem els papers del pot amic. Aquesta setmana ens ha tocat la zona de la caseta de fusta al pati

A darrera hora varem acabar el repte 3 d'innovamat amb el dictat de transformació en el pla. Vos el deixo aquí per si algú vol repetir-ho: 

DICTADO (os dejo imagen del resultado)
AZUL 1. Dibujad, en la parte superior izquierda del espacio (la hoja), un rectángulo que haga 4 cm de alto pot 2cm de ancho y bautizad los vértices  com A, B, C y D en sentido horario empezando por el vértice superior izquierdo. Cada vez que dibujes el rectángulo, acordaos de poner el nombre de los vértices. 
ROJO 2. Aplicad un giro de 90º en el sentido horario respecto al punto C. 
AMARILLO 3. Aplicad una traslación de 4cm hacia abajo. 
VERDE 4. Aplicad una simetría central respecto al punto A. 
LILA 5. Aplicad una simetría axial respecto al lado que une C y D. 

El DIMARTS no varem poder anar d'excursió per la pluja, així que anirem el proper dimarts. Primer de tot varem varem desdoblar per fer matemàtiques i català. En matemàtiques varem omplir un qüestionari on line (Classroom d'Educació Física) per valorar la jornada d'esports inclusis amb na Marta Arce. A continuació varem triar uns reptes matemàtics segons el nostre gust i varolant que són realment un repte per nosaltres, és a dir, ens fa pensar i no resulten súper fàcils. N'hi havia tres diferents per triar. En català varen avançar fins les pàgines 18 i 19 del quadernet. El següent tema serà l'apostrof. 
Després del pati varem valorar en assemblea si ens havia agradat la lectura de Rumb a la Terra. Varen sorgir valoracions molt interessants. El llibre ha quedat a la biblioteca de classe i la setmana que ve començarem a llegir el que triàrem de castellà: "La isla del tesoro". 
A darrera hora es va explicar i donar temps per iniciar un projecte personal en català que consisteix en la presentació oral d'una tema llibre. Al classroom de català tenim la rúbrica (també en paper a la carpeta) per saber què és l'important a l'hora d'explicar a  una audiència un tema. 

El DIMECRES varem compartir en assemblea els deures d'escriptura creativa, varem passar una bona estona. A continuació varem disposar de temps per avançar en preparar l'exposició oral. Després del pati varem corregir la darrera activitat en paper de Rumb a la Terra (passatemps i lectura i veu alta). També varem corregir els deures de matemàtiques i la darrera part del dia varem llegir el nostre llibre individual de lectura

Hem fet el primer dia de guardiola personal pel viatge de fi d'etapa i varem participar en dos tallers. 
El primer, Controla't, va consistir en analitzar quin ús fem de la tecnologia més propera i varem omplir un qüestionari en paper sobre nomofòbia. Tenim un quadernet en paper a l'arxvivador. El taller finalitza el proper dijous amb una segona sessió. 
En taller de "Contra el canvi climàtic..." que estava explicat al classroom de ciència va consistir en una xerrada sobre l'impacte mediambiental i varem fer servir una calculadora de CO2, que tenim penjada al classroom per si volem seguir comprovant xifres. També varem fabricar una bossa amb una samarreta: recuperar un recurs material per donar-li una segona vida. 

Per acabar la setmana varem dedicar el matí a acabar els esquemes sobre els tipus de roques. Els podeu consultar aquí o al classroom de ciències. També varem omplir un resum sobre roques i minerals a la llibreta. Aquesta, juntament amb la valoració de la tasca, consistia en una de les tasques finals sobre aquest tema. 
Varem explicar els deures de la setmana i dedicar un temps a lectura individual. 

Deures per dimecres: 
- Relacionat amb el taller de canvi climàtic tenim una lectura i activitats a fer que millorin l'ús de recursos aprofitables al nostre abast. 
- De matemàtiques tenim uns problemes de càlcul mental i  anàlisi extracció de dades de dues divisions.