CEIP Sant Carles - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sant Carles s/n Sant Carles - 07850 - Tel/fax: 971335068 -Santa Eulària des Riu - Eivissa - (Illes Balears) ceipsantcarles@educaib.eu
Per dubtes i suggeriments: amartinez@ceipsantcarles.com


divendres, 6 de maig del 2022

Setmana del 2 al 6 de maig

Cada matí l'iniciem corregint unes faltes d'ortografia a la pissarra i organització de la jornada. L'alumnat ja té un ull d'àguila per trobar les errades de pressa. 

El dilluns hem parlat sobre el primer diumenge de maig i hem tractat els temes que havia al pot amic. Hem reprès les lectures preparades. Aquesta setmana hem pogut escoltar a una persona cada dia: na Yasmina, n'Aiala, na Sophie, n'Ana María i n'Ismael, que ens han llegit llibres o part de llibres que els agraden i han volgut compartir amb nosaltres. Podeu tornar a sentir-los llegir si cliqueu a la imatge. Vos du a un àlbum amb les gravacions. També dediquem alguna estona de la setmana a llegir els nostres llibres individualment, i el darrer dia de la setmana hem comentat en assemblea el que estem llegint i si el recomanem als altres.

Hem fet un repàs del repte d'innovamat de la setmana anterior sobre trencaclosques simètric. A partir d'aquesta feina hem fet el repte 14 que ha consistit en classificar les figures que ens varen sorgir tenint en compte els eixos de simetria, així com hem compartit quins criteris de classificació que hem seguit. Igualment hem vist una regularitat en quant als quadrats que són travessats si tenim un nombre parell o senar de quadrats a la nostra figura simètrica. 

També de matemàtiques aquesta setmana hem corregit la feina d'operacions combinades i hem aprofitat per repassar els nombres sencers (negatius i positius). Hem de veure els Edpuzzles sobre el tema per poder repassar de nou aquest contingut. Els deures de matemàtiques de divendres estan relacionats amb les operacions combinades i també amb una activitat del viatge de fi d'etapa sobre la visita al Museu de les Arts i les Ciències. 

De català hem redactat una carta a l'APIMA de la nostra escola demanant col·laboració pel viatge de fi d'etapa de la classe. N'Alba se l'ha fet arribar a un membre de l'associació de la nostra part. Tothom ha signat. 

També hem fet el dictat sobre les estructures i hem acabart d'escriure els correus electrònics formals per a la mestra, seguint una llista de tasques abans d'enviar-lo. 

De llengua castellana hem seguit amb tasques sobre els verbs i també hem iniciat una feina d'estudi dels pronoms, els determinants i els pronoms personals àtons i tònics. 


D'història hem fet feina sobre els inicis de la Unió Europea i les seves institucions més importants. El proper dia tancarem el tema amb l'estudi de l'edat contemporània a les Balears. 

Sobre el projecte de ciències sobre les estructures estem organitzant la base del que necessitem saber per crear el nostre projecte sobre estructures. De moment hem fet una rutina de pensament per ajudar-nos a prendre una bona decisió valorant els pros i els contres de la nostra decisió. A més a més hem dibuixat un esborrany de l'estructura que hem dedicit construir. Hem estudiat els elements fonamentals de les estructures i els tipus que hi ha per poder prendre bones decisions. El següent pas serà decidir a quina escala el volem construir (la propera setmana), i planificar quins materials i eines necessitarem per la construcció a classe. Hem de tenir en compte la sostenibilitat tant econòmica com mediambiental en la fabricació de les nostres maquetes. 

El llibre viatger s'ha anat aquesta setmana fins a Letònia i a Irlanda. 

Na Paula i el seu pare, en Javi, ens han presentat un dels països més plans del món que té sens dubte una de les taxes d'atur més baixes de la UE. En aquest cas, al sector terciari no destaca el turisme, sinó el motor, el comerç i el sector immobiliari. En Félix i na Sarah ens han parlat d'Irlanda, de la seva cultura i el seu conflicte intern amb l'altra part de la illa que comparteixen amb Irlanda del Nord, que és un altre país. Els dos països són repúbliques ja que la persona que governa és un president. Podeu consultar tota la informació a l'àlbum enllaçat amb les imatges de l'exposició i el llibre. 

 

De plàstica hem iniciat un nou projecte que té a veure amb la promoció del patrimoni artístic/cultural o històric de la nostra illa. Farem una obra amb tècnica mixta que servirà d'anunci publicitari. Hem llegit junt i juntes tota la descripció de l'activitat per tenir la feina clara, així com els criteris d'avaluació de la rúbrica. Ho tenen tot explicat al classroom. 

Com a sorpresa hem rebut la visita de la nostra anterior directora, na Mertxe, i ens fet una foto a les escales. Hem quedat que la convidariem a la visita a l'institut per tornar a veure'ns. 



Deures del cap de setmana per dimarts: problemes i operacions sobre la visita a la Ciutat de les Arts i les Ciències, acabar les activitats de quadernet de català fins la pàgina 15, i avançar amb la planificació del projecte sobre estructures.