CEIP Sant Carles - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sant Carles s/n Sant Carles - 07850 - Tel/fax: 971335068 -Santa Eulària des Riu - Eivissa - (Illes Balears) ceipsantcarles@educaib.eu
Per dubtes i suggeriments: amartinez@ceipsantcarles.com


dissabte, 30 d’abril del 2022

Setmana del 25 al 29 d'abril

Cada matí l'hem iniciat amb una assemblea per tal de parlar sobre diferents temes i organitzar el dia. En una d'elles en Germán ens ha portat un bitllet romanès, d'aquells que estan fets de plàstic a mode d'abaratar-los.


El dilluns hem fet el repte 13 d'innovamat que ha consistit en un trencaclosques simètric. Amb tres peces donades, que hem dibuixat a una quadrícula i retallat, hem format figures diferents complint el requisit de que fossin simètriques. Han sortit moltes figures diferents i hem reflexionat sobre l'estratègia que cada persona ha seguit per tal de trobar el màxim nombre de figures. Algunes persones han sortit a reproduir la figura trobada a la pissarra, totes han dibuixat les que han trobat al seu quadernet. Podeu veure els resultats si cliqueu damunt de la imatge. Després de l'esplai hem comentat la notícia al web de l'ajuntament sobre el concurs de poesia: na Cindi i na Paula han guanyat en les seves categories. Podeu llegir AQUÍ la notícia. 

El dimarts hem corregit els deures de matemàtiques que teniem pendents d'abans de vacances i hem reprès les operacions combinades amb un Edpuzzle. En català hem seguit amb el quadernet d'ortografia. També hem tingut temps pels nostres projectes personals, algunes persones han aprofitat per acabar tasques. 

El dimecres hem gaudit d'un viatge fins a Bulgària amb na Yasmina i la seva germana. Amb llibre viatger han explicat informació sobre el seu govern, gastronomia, quines són les feines més importants i que aporten més diners al seu PIB i altres curiositats que no coneixiem d'aquest país com ara que és el més barat de la Unió Europea per viure-hi. 






Hem tornat a la biblioteca per renovar els nostres prèstecs de llibres i a darrera hora hem fet una feina de castellà sobre la conjugació de verbs, que hem acabat el dia següent amb un joc en equip. 

El dijous hem repassat el trànsit de la dictadura espanyola cap a la democràcia i que gràcies a això el nostre país es va obrir al món, així com va ser candidat a entrar a la Unió Europea. Hem començat a fer unes activitats i un mapa per recordar millor la informació. 

Després de l'esplai hem acabat feina de castellà, a més de llegir, i hem fet feines de plàstica: els dibuixos del concurs "Ni un foc al bosc", plànols fotogràfics i decoració i punts de llibres per la fira d'intercanvi de llibres de divendres. 

El divendres, a més de dedicar un temps a la lectura individual, varem parlar en assemblea sobre diferents temes: l'origen dels símbols i del dia del llibre i sobre el nou projecte que iniciarem sobre estructures. Hem parlat sobre una rutina de pensament que ens ajuda a prendre decisions, en aquest cas, hem de dedicir quina estructura volem construir. Hem iniciat aquest projecte parlant sobre el que són les estructures i hem donat exemples. També hem vist un vídeo que parla sobre la importància de les formes i també els materials. La classe també ha posat exemples d'estructures que coneixen o construccions que han vist a internet o als seus viatges.

A darrera hora varem poder viure la primera fira d'intercanvi de llibres usats de tot el centre. Com que era la primera vegada que es duia a terme amb tot l'alumnat i les famílies (abans ho havien fet només en infantil), el seu desenvolupament era incert, però sense dubte va estar tot un èxit. Nosaltres varem baixar a les 10 a veure les parades abans de l'intercanvi i estavem molt interessats i interessades amb els llibres que s'exposavem. A les 12:30 teniem molta pressa per baixar a "caçar" els llibres que més ens agradaven. Podeu veure totes les imatges pitjant a la imatge del cartell de la fira. 


Els deures del cap de setmana estan relacionats amb l'estudi de les estructures, la qual cosa ens ajudarà amb el projecte. A més a més tenim unes operacions combinades per practicar.