CEIP Sant Carles - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sant Carles s/n Sant Carles - 07850 - Tel/fax: 971335068 -Santa Eulària des Riu - Eivissa - (Illes Balears) ceipsantcarles@educaib.eu
Per dubtes i suggeriments: amartinez@ceipsantcarles.com


divendres, 8 d’abril del 2022

Setmana del 4 al 8 d'abril

El primer dia de la setmana hem començat amb una assemblea en cercle. Hem parlat sobre alguna cosa que ens ha agradat del cap de setmana i hem parlat del que hi havia al pot amic (tres queixes) i de tres pedres de colors que havia al pot. 

A darrera hora havíem de fer innovamat, però varem haver de fer assemblea per tractar el tema de com utilitzem el llenguatge, paraules que fan mal històricament com "mariquita" Va estar molt interessant i també va sortir que a classe es fan "bromes" masclistes que a les noies no els fa gràcia.

El dimarts hem començat el matí organitzant la jornada. A primera hora hem fet l'examen sobre la funció de nutrició (aparell excretor i circulatori), en acabar hem llegit i hem revisat anotacions de la mestra a les proves que hem fet i les feines (teatre, rúbrica de primers auxilis...). El dimarts hem fet començat el repte 11 d'innovamat sobre fotografia matemàtica i hem jugat a posar títol a fotografies que nombraven conceptes mantemàtics. Hem fet desdoblament de català i de matemàtiques i hem aprofitat la sessió amb la tutora per acabar de definir i valorar els plans personals. En català hem iniciat el quadernet 10, l'últim de la sèrie. 

Després de l'esplai hem fet relaxació d'escoltar lectura, la tutora ens ha llegit un record mundial i hem parlat sobre que és una cosa un tant peculiar, pensem que no voldriem ser recordats per això XD Hem fet la proposta per llegir a la classe en les assemblees: cada persona s'apunta en un dia diferent per llegir algun text que vulgui compartir amb la classe, sigui del tipus que sigui: un poema, un tros del teu llibre preferit, una notícia curiosa... Has de voler compartir-lo i ha de ser una LECTURA PREPARADA

, no de memòria, sinó una lectura amb ritme, volum i entonació adequats... Ham vingut unes companyes de cinquè a explicar-nos com és la seva empresa i ens han demanat que omplissim una enquesta sobre els seus productes per fer l'estudi de mercat. 
També hem corregit els deures de matemàtiques i hem acabat tasques pendents.

Llibre viatger: El dimecres hem pogut gaudir de l'exposició de na Cindi i de na Nilsa, la seva mare. Ens han transportat a Dinamarca, un país molt especial: el més feliç del món i amb més qualitat de vida. És un país amb  poca població governat per una presidenta, que gaudeix d'una bona cultura, bons sous i una de les taxes més baixes d'atur. De nou, el sector terciari, i el turisme en particular, és el que més PIB genera en aquest lloc. 


Després de l'exposició hem posat en orde el nostre arxivador i hem enquadernat les tasques del segon trimestre. Algunes persones han hagut d'ordenar més perquè els costa més tenir l'arxivador al dia, les persones que han acabat abans, han ajudat a les altres. En acabar l'esplai i fer la relaxació hem anat a la biblioteca a agafar o renovar els nostres prèstecs. És un lloc a on aprofitem per assessorar als altres sobre lectures que ens ha agradat, aconsellar llibres o trobar-ne de nous en els que no ens havíem fixat. 

A darrera hora hem fet una rotllana per compartir els deures del cap de setmana. En corregir les primeres preguntes hem començat a donar les nostres opinions i arguments sobre el que estava plantejat: posaries un localitzador als humans? Hi ha hagut arguments a favor i en contra, sempre amb matiços, ja que no tot és blanc o negre. Pel general no el posarien perquè diuen que ja estan bastant controlats pel mòbil i no es respectaria el dret a la intimitat; però tal vegada en el cas d'infants, delinqüents, persones perdudes o per qüestions de salut serien casos a on es plantegen que tal vegada serian útils. 

El dijous hem començat el matí de nou en rotllana, per poder parlar-nos a la cara i organitzar el dia. N'Aiala ens ha volgut mostrar unes fotos de quan la classe estava en 5 anys amb na Patri. Després varem  seguir amb el debat que es va iniciar el dia anterior sobre els dispositius localitzadors en humans. A continuació hem avançat en l'estudi de la història contemporània d'Espanya. Hem vist el període de la transició i l'arribada de la democràcia al nostre país, hem començat veient un vídeo sobre aquell moment. El divendres hem seguit veient imatges d'aquells moments i d'explicacions d'aquesta etapa històrica, també hem llegit la informació escrita entre tota la classe i hem fet les activitats per repassar aquests moments. 

Després del l'esplai i la relaxació hem dedicat un temps a lectura individual. A més, hem començat a fer una feina de castellà/plàstica sobre els verbs: un flipbook, per repassar els principals temps verbals. La darrera part del matí hem acabat la tasca sobre fotografia de plàstica: hem sortit a l'esplai i hem aprofitat el sol per millorar l'il·luminació. 



El divendres, en rotllana, hem parlat sobre com va l'esplai aquestos dies i hem tornar a obrir el debat sobre comentaris que no ens agraden: el més important és comunicar-ho, parlar-lo i aclarir-lo per tal de trobar-nos còmodes i feliços a l'escola. També n'Ismael ens ha explicat el significat del Ramadan, que està fent aquest mes. Després hem seguit amb la feina d'història

Abans de sortir a l'esplai, la mestra ha explicat els deures del cap de setmana i els hem anotat a l'agenda. 

Deures del cap de setmana: fitxa de problemes de matemàtiques i passatemps, i un full d'escriptura creativa (per dimecres).