CEIP Sant Carles - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sant Carles s/n Sant Carles - 07850 - Tel/fax: 971335068 -Santa Eulària des Riu - Eivissa - (Illes Balears) ceipsantcarles@educaib.eu
Per dubtes i suggeriments: amartinez@ceipsantcarles.com


dijous, 24 de febrer del 2022

Setmana del 21 al 24 de febrer

Recordeu que el divendres 25 és un dia de lliure disposició de centre, el dilluns 28 és el dia de la festa escolar unificada i el dimarts 1 de març és el dia de Balears, per tant, tornem a classe el proper dimecres 2 de març. 

El dilluns hem iniciat el matí fent un repàs dels elements sobre valors i emocions que fem servir a classe i a l'escola, així el nostre nou company ha pogut conèixer millor com funcionem i què tenim a l'aula. No teniem pedres de colors, però sí que hem tractat dos papers del pot amic sobre alguna cosa que ens molestava a classe, com el canviar de lloc o estar a on no toca, ja que ens distreu. Aquesta setmana ens ha tocat de pati al bosc i hem canviat de persones encarregades a l'aula. 

A darrera hora hem seguit amb el repte 9 d'innovamat de desenvolupar les figures de revolució en paper, seguit d'una representació en escala 1:3 al quadernet. Galeria d'imatges repte 9.

El dimarts hem acordat els dies de les representacions teatrals dels grups, ja que aquesta setmana no ha estat possible fer-les. Després hem fet desdoblament de català i matemàtiques. Hem corregit els deures sobre mesura i construcció d'angles. També ens ha donat temps a seguir amb els problemes sobre fraccions.

Després de l'esplai hem hagut de dedicar una bona estona a parlar sobre el que havia passat al pati, fins i tot ha vingut una estona la directora perquè estava preocupada. Ha hagut una guerra entre nois i noies de la classe a la que quasi tots i totes han participat d'una o una altra manera. N'Espe i jo hem quedat bastant decebudes amb aquest comportament ja que fins ara estaven sent un exemple per altres classes, sense conflictes importants. Cada persona ha assumit la seva responsabilitat, tot i així, acordarem una conseqüència a aquest comportament tan lleig i hem quedat que no es tornaria a repetir. Hem parlat que quan passen aquestes coses no és "xivar-se" sinó avisar d'un fet greu i que és necessari ser responsable i avisar, per una banda, i també s'ha de ser valent o valenta per dir: jo no participo. El dijous les persones que han tingut alguna cosa a veure s'enduen a casa un full de reflexió que hauran de portar emplenat el dimecres. Penseu que tota la classe, excepte vuit persones, han estat implicades.

A darrera part del matí hem seguit amb la tasca de castellà de passar el resum de "La isla del tesoro" a digital afegint imatges, es recorda que cada persona ha de triar el programa que pensi més adequat. 

El dimecres varem iniciar el dia amb la visita de na Delphine qui va exposar junt amb na Laia és el país reflectit al LLIBRE VIATGER, en aquest cas: GRÈCIA. Hem vist que és important ... i que la família real grega, tot i que ja no governa, té relació amb la nostra família real, amb la mare del rei. En acabar, alguns companys i companyes han valorat com ho ha fet i han donat consells per la propera vegada. També hem llegit la informació de la circular sobre el viatge de ti d'etapa que s'ha enviat a casa.


En acabar, hem posat en comú les històries originals creades a partir de les cartes d'Imagilla't. Ens hem segut en cercle per poder tenir un millor contacte entre tothom i que ens veiem les cares, per poder escoltar-nos millor. Cada persona de classe ha creat un conte seguint la base d'orientació.  

AQUÍ podeu veure les bases d'orientació que els serveixen per regular el seu propi procés de creació d'històries i revisió de la feina. Són eines metacognitives d'aprenentatge. Podeu observar con algunes persones utilitzen la llista per comprovar que segueixen totes les passes per fer una bona feina. Hem llegit algunes històries en alt, i tots els títols també per comprovar si eren interessants i ens feien ganes de llegir les històries. Com que no ens ha donat temps a llegir-les totes a classe, podeu llegir-les al PDF enllaçat. A més la mestra ha explicat la següent tasca per aquests dies de vacances, té a veure amb la poesia i amb el concurs que ha publicat el nostre ajuntament. Iniciem la feina sobre lectura i creació de poemes. 

El dimecres ens han portat l'escultura resultant del projecte "L'art de reciclar" al que varem participar el 3r cicle el curs passat, per això podrem gaudir d'uns quants dies de l'obra. El projecte preten barrejar la reutilització de materials de reciclatge (plàstic) per crear art i concienciar de la necessitat de la reutilització de materials. 

En venir de l'esplai hem anat a la biblioteca a renovar llibres de lectura, tenint en compte que fins dues setmanes no tornem a anar-hi amb l'escola. Hem dedicat un temps a lectura individual. A continuació s'ha presentat el projecte en parelles de primers auxilis. És un projecte important al que l'alumnat ha d'aprendre sobre un tema concret i explicar als altres com socòrrer aquesta emergència. A més d'explicar-ho a la classe amb un suport visual (vídeo, cartell...) representaran una escena a on hagin de tractar la seva emergència. És necessari que totes les persones tinguin una idea sobre primers auxilis, cada parella ens explicarà diferents situacions: cremades, picades, traumes, parada cardiorespiratòria... S'han establert els grups de treball i s'ha explicat la rúbrica que servirà de base d'orientació, aquesta també té un apartat reflexiu. L'avaluació serà auto, però també l'altre membre de la parella i la mestra avaluaran a la persona. Ho tenen tot al classroom de ciències, juntament amb recursos.  La propera setmana començarem a treballar-lo a l'aula.

El dijous hem iniciat el matí amb assemblea per organitzar el dia. Hem fet la guardiola per l'estalvi individual del viatge. Després hem fet una activitat de resum sobre la història d'Espanya al segle XIX: mitjançant uns títols i uns paperets amb parts de la història, han hagut de reorganitzar cronològicament els fets. Després, una vegada comprovat que s'ha fet bé, ho hem aferrat a la llibreta per poder tenir el resum cada persona en paper. També hem anotat els deures a l¡agenda i hem escrit les operacions de matemàtiques a la llibreta per portar-les a casa.

Després de l'esplai, hem pujat a classe per preparar les disfresses i preparar la festivitat de dijous llarder. Hem baixat a la pista gris i hem vist com tota l'escola desfilava, nosaltres hem estat els darrers de tots els grup perquè som els majors. Els grups de 4t han preparat una batucada amb la mestra de música. Després, nosaltres hem fet un concurs intern tal i com proposàrem, hem votat a les persones o parelles. 

+


Deures del pont: operacions matemàtiques a la llibreta i fitxa de castellà sobre poesia. Aconsello que s'acabin tasques pendents de classroom aprofitant els dies festius.