cicle, junts, però per torns. A darrera hora varem seguir amb el repte 8 d'innovamat, per una banda hem mirat les característiques que poden tenir els quadrilàters segons les seves diagonals i viceversa, i hem dibuixat alguns. La propera setmana acabarem el repte mesurant els angles interns d'alguns polígons.
Després de l'esplai hem fet una estona de lectura lliure i hem corregit els deures de matemàtiques del cap de setmana. Per acabar, per grups, hem explicat a quin moment de la planificació es trobava cada grup de teatre i hem dedicat la resta del temps a seguir amb aquesta planificació a la pista verda. Aquesta feina s'ha seguit el dimecres a primera hora, a la que ja els grups estan demanant per detalls com la creació de l'escenografia, vestuari o perruqueria.
El dimecres a primera hora n'Astrid i na Daniela, la seva mare, ens han portat el llibre viatger a classe. Aquesta setmana ha tocat Bèlgica. Entre les dues ens han explicat com és aquest país i quines són les feines que destaquen en cadascun dels sectors econòmics de Bèlgica. Com a particularitat, la taxa d'atur és més alta en homes que en dones, i també tenen el mateix sistema de govern que a Espanya: monarquia parlamentària. El seu rei es diu Felip, com el nostre.
Després de l'esplai hem corregit els deures del cap de setmana de castellà, un extracte de l'obra teatral "Tres sombreros de copa". A continuació hem llegit el tercer capítol de "La isla del tesoro", que com no ens va donar temps, varem acabar el dijous després del pati i varem començar a fer el resum a la llibreta. A continuació hem fet una comprensió oral i hem iniciat una tasca sobre els verbs i els seus accidents gramaticals (persona, número i temps) que podem trobar al classroom de llengua castellana.
Aquest dia dos companys han gaudit d'un premi de ClassDojo: n'Aiala ha guanyat una abraçada de grup (la qual cosa ens ha vingut molt bé després de l'ensurt del pati) i n'Ismael ha compartit un Kahoot! triat per ell amb el grup sobre vídeo jocs (s'ha deixat penjat al taulell del classroom de les actrius per si ho volen repetir o pels que estaven a casa).
El dijous hem seguit estudiant a la reina Isabell II i hem seguit amb la Restauració, el període a on el seu fill va governar durant un temps. Seguim compartint les feines en classe i treballem a la llibreta: visualitzem un vídeo amb el resum, llegim i cerquem la informació a les imatges i contestem a una sèrie de preguntes.
En aquesta ocasió hem celebrat dos aniversaris: el de n'Angie i el de William. Aquí teniu les imatges :
Aquesta setmana hem acabat tasques de castellà i en plàstica hem iniciat una tasca nova. Aquesta tasca que durarà dues sessions consisteix en utilitzar una eina digital per a la creació d'imatges: canvas (app que tenim instal·lada als chromebooks), a classroom es pot consultar la rúbrica d'avaluació per saber com hem de treballar.
El divendres es varen lliurar i explicar els deures del cap de setmana, varem veure un exemple de teatre al classroom de català i varem lliurar a la direcció una carta amb una queixa i un suggeriment sobre els esplais, tal i com es va acordar el dijous.
D'altra banda hem seguit amb la feina sobre els efectors i el sistema nerviós. Hem corregit les activitats que teníem de la setmana passada i hem iniciat la darrera part sobre el sistema nerviós: com tenir-ne cura. Així com anavem acabant, hem començat a el resum del capítol 3 de "La isla del tesoro" i una activitat sobre paraules polisèmiques del classroom de català.
Deures del cap de setmana: treball de matemàtiques sobre fraccions i un text argumentatiu sobre el viatge de fi d'etapa (classroom de català i de les actrius).